Sytt egan julgardiner..

Jag har varit sååå duktig! Igår sydde jag mina egna julgardiner. Jag blev så trött på att jag inte hittade några fina färdigsydda julgardiner nånstans, så jag köpte tyg och sydde själv...
Åkte hem tills Bens mamma och pappa för att sy lite.. Lite knepigt med första gardinen, som säkert tog en timme att göra. Men den andra gick riktigt snabbt faktiskt. så nu har jag fiiina gardiner i köket.. :o)
Jag känner mig mycket stolt.. ^_^


191645-144

Våra julgardiner som jag har sytt...


Nu är det bara 20 dagar kvar tills det är julafton... Det ser jag fram emot..
Pappa ska skicka lite recept åt mig så jag kan börja baka lite kakor osv.
Måste ju ha alla pappas kakor som han brukar ha på julen ju..
När jag inte åker till pappa får jag väl ta lite av pappas "saker" och ha här hemma..
eller hemma och hemma, vi ska till Bens mamma och pappa på julafton.
Fast först ska jag jobba. 7-15 jobbar jag.. Sen bär det av hem till dom och äta god julmat och kanske dricka ett glas vin eller såå...
Bens mamma har envisats med att hon ska va jultomte!! Hon vill väl säkert vara det när Cassandra är där.. :o)
Så vi får en tomtemor ist...
Det ska bli riktigt kul faktiskt...



I söndags var hela familjen Labermo-Ridberg till Citymarket och storhandla...
Mamma Cicci införskaffa sig ett par nya vinterskor. Det kan vara bra att ha nu när det börjar bli kallt och snöigt ute. Fast snön smälter ju bort hela tiden...
250euro lyckades man göra av med i Citymarket..
Billigt och bra! men nu har man hela hemmet fullt med mat oxå...




Snart borde man få veta vem som har vunnit titel PARGAS CHARMTROLL!
Vi hoppas ju såklart att det är Cassandra som vinner. Men man vet aldrig...
Det är väl det barnet som har suuuper stor och tjock släkt som kommer vinna..
Men det återstår att se juh...
Hoppas svaren kommer snart!!



Neeeej.. Nu kommer jag inte på nåt mer att skriva just nu....
Uppdaterar väl om kanske en vecka eller två..
Man vet aldrig...

Ha en bra kväll!!!


Hejkon Pejkon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback