Uttråkad...

Det var ett tag sen jag skrev märker jag nu... Hinner inte skriva varje dag längre när man jobbar för fullt och försöker jubaka.. ^_^
Jag har bakat mer eller mindre nåt varje dag..
Hittils har jag bakat: toscakaka, morotskaka med julens kryddor, spruckna chokladdrömmar, mandelkakor med chokladkräm, whiskeykaka, coockies med choklad & aprikos, kaffetryfflar och ischoklad med apelsin..
Tror det är allt jag som hunnit med hittils... hmm.. Kanske kommer på nåt mer senare...
Jag är ju lite av en husmor här hemma nu innan julafton. Måte ju hinna med att baka ltie så man har att lägag i det fina julkorgarna vi ska ge bort...

Igår köpte jag äntligen julkort som jag ska posta idag.. Dom kanske inte hinner fram till julafton, men bättre sent än aldrig..
Förra året skickade vi inga men iår tänkte jag kasta iväg några..
Annars har jag inte hunnit göra så mycket inför julen..
Jag jobbar ju så mycket nu så jag försöker mitt bästa iaf..


Imorgon börjar mitt jobb-maraton. Ska jobba 8 dagra istreck. Men det kommer MYCKET pengar då..
jobbar ju 4 röda dagra i streck så det kommer lite xtra cash där.. ^_^


Häromdagen flög jag omkull med cykeln när jag skulle cykla till jobbet på morgonen.
Hann inte komma särskilt långt förrän jag flög... Eller rättare sagt, cykeln gled i en kurva.
Så lilla jag släpades på marken en bit..
Det gjorde inte så ont, men ändå fick jag stort blåmärke på ena benet och skrapade upp andra knät lite.
Men sen dagen efter så hade jag sååååå ont i hela kroppen.
Revbenen gjorde så ont så fort jag skulle hosta..
Gör lite ont ännu, men det går över.. Hoppas jag...


Den 10 januari åker hela familjen Labermo-Ridberg till pappa i norge.
Det ska bli sååå skönt att få komma bort lite..
Lite semester...
Tror att vi kan behöva det.. Vi håller ju på att vandra på väggarna snart här hemma.
Eller iaf jag gör det..
Så det ska bli skönt att åka bort lite...
inte så dyrt heller, båtresan kosta 320kr och tågbiljetterna kostar typ 500kr för alla oss tre..
Det är inte så farligt...


Inga julklappar har man köpt än heller..
Men jag tror vi bara ska köpa till Cassandra iår..
OCh sedan till småbarnen hos pappa, och så Lukas förstås...
Så det blir bara bra det...


Cassandra får Heffaklupmen (gosedjur) av Tommi...
En till, till sin samling..
Hon har redan Nalle Phu, som hon fick av Tommi förra julen,
och sedan fick hon Nasse av Elvis i födelsedagspresent..


Nej, jag vet inte vad mer jag kommer på att skriva..
Är så trött..
Ska snart väcka cassandra och klä på henne.
Ska till jobbet och dricka julkaffe, vi ska ge chefen sin julklapp..
På ledig dag, går jag till jobbet..
jag har inget liv.. haha..


hejkon Pejkon!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback