Vattkoppor & sorgdag i Finland.

Länge sen sist jag skrev känns det som.. Det har väl inte hänt så mycket direkt..

Cassandra har haft vattkoppor. Vi upptäckte i fredags att hon ahde några få prickar, men sen på lördagen var det lite mer. Men sen på söndagen var hela hon full med prickar.. Så på måndagen ringde jag läkarn för att dom skulle konstatera att det var vattkoppor, och mycket riktigt.. Cassandra har haft en vattkopps-cocktail som jag och ben så fint kallar det.. ^_^
En blandning av alla slags vattkoppor det finns..
Men det håller på att gå över nu.. Alla koppor verkar vara borta, men lite feber har hon ännu.. Ganska kinig e hon oxå... Annars e allt som det ska...


Som folk kanske har läst på internet osv så har det ju varit en skottlossning på en skola utanför Helsingfors. Så idag är det är allmän sorgdag här i Finland.

Flaggorna på halvstång...

Man tycker att en sån här sak händer inte i Finland eller, inte i sverige för den delen heller. Man tycker bara det händer i USA. men nu har det hänt i Finland. 8 stycken miste sitt liv..
Mina tankar går till alla offrens familjemedlemmar. Hur man hanterar en sån här sak?
Hur tar mig sig igenom en sån sorg, att ha mist sitt barn, syster eller bror??
Skulle inte ens kunna tänka den tanken att förlora min älskade dotter...
Hur orkar man ta sig igenom det? Klarar man av det överhuvudtaget...


Det är såå hemskt.. Visst, jag kände inte nån där eller så, men att det händer här i Finland.
Man blir ju lite mer överbeskyddande när det kommer till Cassandra..
Skulle det kunna hända här i Pargas?
Troligtvis inte, men man vet aldrig..


Nu ska jag ta och dricka mitt kaffe och sen ska jag se på tv..

Hejsan svejsan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback