9 oktober...

Det var ett tag sen jag skrev, kanske det är dags att uppdatera lite...
Här hemma är allt under kontroll nu... Efter en mycket låång pratstund så redde vi ut lite saker..
Kom väl inte fram till såå mycket, men vissa saker iaf..
Och det e tur det, för jag orkar verkligen inte bråka hela tiden, det tar för mycket på kroppen..
Men allt är bra här nu!
Familjen mår bra och alla är glada och nöjda! ^_^


Har jobbat 1 vecka i streck nu, men NUU, nu är jag ledig 2 dagar.. SKa jobba på torsdag 7-15 sen är ja ledig fredagen igen.. Lite underligt jag vet, men ganska skönt..
Det går bara bra på jobbet, trvis jättebra! Och man har ju jobbat där över 2 månader redan.. Tiden går så hiskeligt snabbt måste jag erkänna...

Igår var jag i kyrkan med några av patienterna. Det är ju Åldringsveckan nu, så det var andakt i kyrkan..
Allt gick jättebra faktiskt, hade trott att det skulle bli lite mer kaos, men allt gick prima..
Nattvarden tog jag oxå... :o)
Har inte tagit den sen jag skulle konfimeras säkert.. Äckligt var det!!
det sk brödet är torrt och sedan blir det segt, vinet smakar pyton!!
Men jag tog det iaf...

Sen efter andakten så tände jag ett ljus där i kyrkan för farmor, farfar och morfar. För dom som inte är vid liv längre..
Det var faktiskt lite rörande att vara i kyrkan igår. Prästen pratade så fint om familjen och allt man håller kärt...
Kan medge att jag fällde kanske en tår eller två...



om tre veckor ungrfär fyller vår lilla Cassandra 1 år.. Sötisen börjar bli stor ju redan!
Pappa, Angelica, SIlje och Sofie kommer från Norge. Katarina kan inte komma med för hon har 2 stora tentor hon måste läsa till. Sen kommer Kattis och Lukas!! Det ska bli såå kul, Kattis har ju aldrig varit här i Pargas förut.. Så hon och Lukas ska sova hos oss.. Hon ska hjälpa mig att städa och baka en smörgåstårta! Tack syster!!

Jag och Ben försöker fundera ut hur vi på bästa sätt ska baka en Mumin-tårta till Cassandra.. Men det är Bens ansvar att ta hand om den tårtan! hihi..


Nej nu ska jag fortsätta dricka mitt kaffe och vänta på att Cassandra ska vakna..


Hejkon Pejkon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback