Cassandra snuvig.. :o(

Vår älskade lilla Cassandra har gått o blivit snuvig..
Inte alls roligt..
Hon hade sån snuva här för nån dag sen att hon hade riktigt svårt att sova.. Natten till söndagen vaknade hon med 2 timmars mellanrum, heeela natten. De va lite småjobbigt, men sen var hon iaf pigg kl 7 på morgonen..
Nu har hon fått lite hosta oxå, men det underliga är att hon hostar bara när hon somnat, ungefär som att hon inte skulle få luft, bilket hon får, och sen så kan hon ibland hostar hon så det låter som om hon skulle spy.
Men det kommer inte upp nåt..
 Mamma Cicci är ju lite orolig, fast de inte finns någo att va orolig för. Men de  e klart att man alltid oroar sej lite när man har ett litet barn.. Man vill ju inte att nåt ska hända henne..


I torsdags hade jag och Ben varit tillsammans i 2 år. Den 6 september för att vara exakt.. Men eftersom vi båda jobbade hela helgen så skulle vi inte haft nån tid till att gå ut och äta, så vi åkte till Åbo i onsdags och gick till Fransmanni och åt.. Vi hade ju såklart med Cassandra. Och det är konstaterat att hon kan bete sig på fiin restaurang.. ^_^
Vi åt goood mat...
Jag åt laxcarpaccio till förrätt, Ben åt vitlökssniglar.
Till varmrätt åt vi Fransmannis jubileums biff.. Oxfilé, potatis, svamp bacon och tomater, med mycket god honungssås.. mums mums..
Till efterrätt tog jag såklart deras chokladkaka och ben tog creme brulee...
Till detta drack jag vin och Ben tog en öl och sedan fick man till biffen 2 glas skumpa..  Så det var ju ganska passligt att få avrsitt glas skumpa, när man varit tillsammans i 2 år..
Cassandra var såå snäll hela kvällen. Sen sov hon gott hela natten...


I lördags åkte hela familje till Attu.. Vi skulle åka och hälsa på Jontte och Camilla.. Dom har ju införskaffat sej en badbalja som man har ute ni vet.. Huuuur skönt som helst kan jag berätta för er..
Det var ju meningen att vi skulle bada i den på lördag kvällen men jag var sååååå trött efter jobbet så jag gick och la mej direkt efter maten.. Så dom andra fick bada utan mej..
Men sen på söndagen när man var pigg och glad igen så bestämde jag och Camilla att NU ska vi bubbla.. Sagt och gjort, vi gjorde de med.. Vi satt säkert i 5 timmar o bubblade i baljan.. Drack 1½ flaska vin... Och bara pratade och hade de sköönt.. Det var riktigt kul faktiskt..
Cassandra fick ta sej ett dopp hon med. Hon tyckte det var sååååå kul!! ^_^
Hon plaskade och hade sej...
Jag hade en jättebra helg, riktigt kul hade jag och jag var ganska trött sen när man kom hem igår...


Annars så jobbar jag för det mesta.. Tar en dag i taget.. Och jobbar jobbar.. Det e såå kul att jobba där. Jag trivs jättebra!!
Nog sagt om det..

Och i onsdags kissade Cassandra på pottan för första gången!
Det var tredje gången hon satt på pottan, och det kom kiss!
Man blev så chockad faktiskt.. ^_^
Mammas o pappas lillfis börjar bli stor nu..

191645-101

Nu ska ja ta och äta lite pizza innan min sjukling till dotter vaknar...
Jag lägger in bilder från helgen vid ett senare tillfälle...


Hejkon Pejkon!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback