Årets första tussilago!!

I fredags såg jag årets allra första tussilago när jag cyklade till jobbet! Solen sken och det var såå vårigt väder! Så blev man genst mycket gladare när man såg några tussilago vid vägkanten! Våren är äntligen på väg!!!

Idag lyser solen och det är varmt och skönt ute. Ska cykla till jobbet om en timme.. Det ska bli så härligt att sätta på sig vårjackan och cykla iväg i det härliga vädret!!


I söndags var hela familjen i lekparken! Cassandra fick vara i sandlådan, vilket hon tyckte var såå roligt. Men roligast tyckte hon det var att äta sand och förstöra mammas och pappas sandslott som vi byggt åt henne.
Tyvärr så glömde vi ju kameran hemma så det blev inga bilder.. Men nästa gång vi går till lekparken så ska vi se till att ha med kameran så man kan föreviga stunderna när Cassandra är som sötast! ^_^

Igår var jag hos min lilla "massör/plågare". Vi ska börja massera upp min ledband i ryggen som är lite inflamerade och lite smärtsamma.. Det var inget skönt kan jag ta att tillägga.. Jag led mer än vad jag njöt av massagen!!
Så igårkväll kände jag mig som ett halvkokt spaghetti!! Jösses vad jag hade ont!! Kändes som hela nedre delen av ryggen var uppsvälld, vilket den inte var måste jag ju säga. men ont gjorde det... Men det blir bättre!!
Ska dit på måndag igen och sen har jag ännu en tid bokat till nästa veckas torsdag!
Så jag kommer få lida lite mer med andra ord! men som sagt, man blir ju bättre av det.. Hoppas jag iaf!!!

Sen var vi till daghemsföreståndaren igår!! Cassandra dagmamma har ju varit sjukskriven nu i 3 veckor, och Cassandra har ingen annan att vara hos. Så vi gick dit för att byta dagmamma, IGEN.
Anette, daghemsföreståndaren alltså, skulle fixa det direkt! Hon lovade att ringa igår, men det gjorde hon inte. Men jag hoppas hon ringer idag. För jag vill ju ha en plats inom dagvården åt cassandra så fort som möjligt!!
Sen kom vi fram till att vi kommer inte behöva betaka full avgift för mars månad eftersom Cassandra bara varit 3 dagar hos dagmamman. Och vi behöver bara betala för de dagarna Cassandra har använt i mars! Sköönt det!!
En lite dålig sak är att barn får inte börja DAGIS innan det är 3 år. Så man måste ha barnen hos dagmammor! Det tycker jag är lite konstigt, men så är det i det här landet!
men sen nästa höst när Cassandra blir 3 så ska vi anmäla henne till Knattebo- daghem, som ligger precis bredvid mitt jobb!! Men det är ju 1 år kvar tills dess, så vi ser då om vi är av samma åsikt!

Så med andra ord har det varit lite pusslandes för mig och Ben, så vi har haft barnvakt när vi behövt det! men farmor och farfar är snälla och ställer upp! Dom har Cassandra mer än gärna! och det är skönt att veta att dom ställer upp! Jag är mycket mycket tacksam för att dom finns!!!


Nej nu ska jag ta och börja byta kläder så jag kan bege mig till jobbet så småningom!!


Han en underbar vårdag allesammans!!!


Hejsan Hoppsan!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback