Dubbelsidig öroninflamation...

Vår stackars lilla Cassandra har dubbelsidig öroninflamation.. Hon var till läkaren igår och dom konstatera att hon hade det. Man känner sig som världens sämsta förälder när man inte själv märker att ungen har öroninflamation. Men det är ju det som är det "värsta" med Cassandra, att man märker inte på henne att hon har öroninflamation förrän det har gått så långt, det är ju det som är lite jobbigt..
Visst, natten till igår hade hon inte sovit så bra och vaknat för att hon var ledsen, men när morgonen kom och jag steg upp med henne så mätte jag febern, hon hade lite över 38. Så jag tänkte ju att hon hade haft hög feber under natten. Men nu så här i efterhand så förstår jag ju att det var ju öronen som spökade.
Men nu har hon fått pencilin, så hon har redan blivit lite bätte. Inatt sov hon heeela natten i sin säng utan att vakna. Okej hon somnade ganska sent igår oxå. Klockan vär närmare halv elva när hon somnade på soffan hos mig. Så jag gick in med henne i rummet och la den lilla prinsessan i sin säng och hon snusade vidare..
Vår lilla älskling är lite sjuk, men det går över.
Så idag och imorgon ska jag vara hemma med Cassandra, och på lördag ska Ben vara hemma med henne, så jag kan återgå till jobbet..
Det är inte alls kul att se sin lilla prinsessa vara sjuk. Men hon blir ganska mysig när hon är det. Vill sitta i famnen hela tiden och bara mysa.. Sötisen vår...


Inatt hade det kommit snö igen... Som bäst snöar det massor. Jag som hade hoppats på att det inte alls skulle komma nån mer snö. Men tjii fick jag, nu kommer det ner massor med snö och man måste palta på sig massa kläder igen så fort man ska gå ut... *suck*
Blåser gör det ute oxå. Det låter ju hemskt när man ligger i sovrummet och hör hur det viner utanför fönstret.. Usch och fyy...


Den 12 januari födde min gamla klasskompis Linda en frisk liten pojke på Ekenäs Sjukhus..
GRATTIS TILL ER!!!

Man blir lite sugen på att skaffa en till liten bebis när man hör hur alla mer eller mindre har små små bebisar igen.
Men det får vänta några år till ännu. Jag och Ben har kommit fram till att vi vill ut och resa med Cassandra lite innan vi skaffar nästa barn. Plus att jag vill jobba ett tag oxå. Det blir ju lite långtråkigt om man bara är hemma hela tiden. Så några år till får det vänta och sedan kan man börja fundera på att skaffa ett syskon till Cassandra..

Annars flyter dagarna på som vanligt.. Man jobbar och sen kommer man hem till sin lilla prinsessa och leker.
Hon har blivit så stor ju! Tiden går såå fort. Ibland tycker jag att tiden går lite för fort.
Jag tyckte det var precis som hon föddes, men det är över 1 år sen..
Men jag njuter av att se hur mycket Cassandra utvecklas mer och mer, och lär sig nya saker hela tiden..
Tänder har hon redan 10 stycken.. Och pratar på som en papegojja!! Visst hon pratar ju inte ordentligt, men sitt eget lilla språk. klart hon kan massor med ord, men det är med gojja hon snackar.. men man förstår henne iaf och det är huvudsaken..

Hon ligger som bäst och vilar lite. När man är sjuk så får man vila hur mycket som helst.. Så jag passar på att skriva lite i min blogg. Inte för att så många läser den, men so what? Kul att blicka tillbaka i det man skrivit för några månder sen.. hihi...


Gjorde ett IQ-test på Illustrerad Vetenskaps-hemsida. Mitt resultat: 105..
Känner mig någolunda stolt iaf... Bäst fick jag på matematiken! hihi.. Vem kunde ha trott de..??

Gör det själva om ni vill...

www.illvet.se

(tack jenni för idén)


Nu ska jag dricka mitt kaffe och försöka städa lite här hemma medan Cassandra sover..

han en riktitg bra dag allesammans!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback