Hemma från Norge & dags att börja flytten!

Jahaaa, då är man ÄNTLIGEN hemma från Norge igen då. Vi kom hem igår kväll, efter mycket om och men..
Men att ta det hela från början...

Vi startade runt 10 tiden på lördag morgon från pappa mot Charlottenberg, för att ta tåget till Stockholm. I bilen säger jag till pappa att om han kan betala våra båtbiljetter eftersom jag inte har pengar. Visst säger han och ringer till Silja Line. Och tur var ju det!! För det fanns inga biljetter juuu!! Dom hade sålt dom vidare för att den där tokkärringen som tog emot pappas beställning inte hade sagt nånting om att resa skulle vara betald inom ett visst antal dagar... Så dom hade sålt biljetterna vidare åt nån annan.
Min älskade pappa blev mycket sur! Han försökte få nya biljetter till kvällsbåten på lördagkväll, men det var ju FULLBOKAT!! Så dom fick boka om oss till morgonbåten på söndag morgon istället. Jaha, tack för det..
Så det fick bli hotell för mig, Ben och Cassandra mellan lördagen och söndagen. Men det var ganska mysigt faktiskt..
Bodde på Scandics hotell i Värtahamnen. 1000kr kostade ett dubbelrum med frukost, inte så farligt.
Mysigt hade vi i Stockholm iaf. Vi tog tunnelbanan in till stockholm city och traskade omkring lite, men sen orkade vi inte mer så vi åkte tillbaka till hotellet för att äta lite middag...
Middag åt vi, och mätta blev vi.
Sen upptäckte Cassandra lekhörnan i Lobbyn. Hon härjade som jag vet inte vad.. Sockerrus kanske?? ^_^
Jag och Ben slappnade av lite och tog varsin drink och satt och titta när Cassandra lekte!
Va i säng ganska sent, runt 23 tiden kanske. Klockan skulle ringa kvart i 6 på morgonen... GÄSP!!!!

Men vi kom ombord på morgonbåten iaf.. Och det är sååååååå tråkigt att åka morgonbåt, för det finns ju INGET att göra. Eller jo, det finns mycket att göra, men inget kul. Men tiden gick framåt.. Ben var och bada lite med Cassandra, vilket hon tyckte var mycket roligt. Åt buffé gjorde vi oxå...
Så 12 timmar gick ju snabbt sen trots allt...

Bens pappa kom och hämta oss från hamnen igår kväll. Och skönt var det att komma hem till egen lägenhet måste jag säga.
Visst saknar jag pappa och dom, men det är alltid lika skönt att få komma hem till sin egen lägenhet.

Men den här lägenheten är ju inte vår så länge till. Vi ska ju börja flytta idag.
Vi får nycklarna kl 17 och sedan är det bara att börja flytta lite flyttlådor som står packade och som väntar på att få komma till sitt nya hem på Skolgatan!!
Det ska bli skönt att flytta.. Dels för att det är större lägenhet och för att jag får sätta upp tavlor och foton bäst jag vill på väggarna. Det får jag ju inte göra i den här lägenheten vi bor i nu. För han som äger den här lägenheten är sååå kinkig!! V får knappt sätt upp nåt på väggarna, så det enda vi har på väggarna här är en stor klocka på IKEA och 3 tavlor som jag satte upp UTAN hans lov.. Oj oj oj, kanske han blir arg?!
But who cares!?!



I torsdags var vi in till Oslo.. Det var mycket trevligt. Vi tog ett OSLO-PASS, så man kommer gratis in till det flesta sevärdigheterna.. Vi åkte runt och kikade på lite allt möjligt, bla Kon-Tiki museumet, FRAM-museumet och Bens favorit MUNCH-museumet! Han fick äntligen se tavlan han bara drömt om att se, nämligen "SKRIKET". Måste nog tillägga att den är ju faktiskt inte så speciell. Men hela hans samling av tavlor var lite deprimerande. Han kan inte ha mått så bra! ^_^
Så var vi till Vigelundsparken! Det är en stoooor park med över 300 statyer tror jag. Mycket fin park, väl värd att se. Och det bästa, det är gratis!!


Nej, nu ska jag ta och slappna av lite innan vi ska hämta nycklarna till den nya lägenheten!!


Ha en trevlig måndag!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback