TYKY-dag med jobbet..

Här sitter jag relativt nyvaken med en kopp kaffe bredvid mig. jag fick lite sovmorgon idag! Tack älskling för det! Har ju stigit upp nästan en vecka i streck mellan 6 och halv 7. Så det var ganska skönt att få sova till kl 8.. ^_^
Kanske inte låter som en sovmorgon i mångas öron, men här hemma hos oss är det verkligen en sovmorgon.
Eftersom vårt troll behagar vakna redan kl 6 på morgonen så är det så skönt att få sova nån timme längre ibland!

Igår hade vi TYKY-dag med jobbet. Fråga mig inte vad TYKY står för, för det vet jag inte. Det är nån förkortning på något..
Vi börjde med att samlas vid jobbet runt kvart över 8 igår. Sen bar det iväg till Villa Apollo. Det ligger ungefär 15 minuter härifrån mot Nagu. Där fick vi morgonkaffe och grekisk paj. Sen skulle vi ut och gå en liten stund innan det var dags för avdelningstimme. Gick igenom lite grejer på avdelningstimmen, sen var det dags för lunch! Kyckling med ost och mos, lite sallader och ett mycket gott bröd!!
Efter lunchen skulle vi ha lite färgterapi! det var ganska intressant. Man skulle välja en flaska med nån/några färger i så skulle den där tjejen berätta vad den betyder för nåt. Det stämde ganska bra in faktiskt.. ^_^
Sen var det kaffe.. Mums.. Fick rabarberpaj till..
Två jobbarkompisar hade hittat på lite spex åt oss oxå. Det var riktigt kul! Spelade Bingo och dom hade lite roliga priser! Men jag vann inget juuu!!
Två cider hann jag dricka i solskenet oxå! Det var såå härligt väder. Vi hade riktig tur med vädret igår! Solsken och vackert väder! Så det var ju trevligt!
Jag var hemma efter 16 tiden. Ganska trött var jag redan då, men jag orkade vara vaken iaf..

Vi gick till Bens mor&far igår för att hämta Bens Pärla! Hans fina Chevrolet Sportside , sommarbil med andra ord.. Han har ju fått allt fixat på den nu. Satt in en bänk så vi alla tre ryms och även fixat dit ett säkerhetsbälte till mittenplatsen! Så nu är det bara att besikta bilen och sen kan man köra hur mycket som helst. Eller jag kanske ska säga, så mycket som plånboken har råd med! ^_^
Men guud va skönt det är att äntligen få en bil med AC! Det har varit lite varmt i våran lilla Mitschu! Blää, men nu har man AC! Härligt I tell you!!


Idag är jag ledig. Ska till parken med Cassandra lite senare i eftermiddag, när det inte riktigt är stekhett ute. Men vårt lilla troll är ute med pappa Ben som bäst. Han ville gå ut en sväng innan han ska åka och jobba.. Kan förstå honom, inte alltid så kul att stå i ett kök när det är så underbart väder ute!!!


På måndag bär det av till Helsingfors! Jag ska på Celine Dion konsert juu!! Guud va tiden har gått snabbt. Jag har haft dom där biljetterna hemma sen januari ungefär. Och nu är snart 9 juni här och jag ska äntligen få gå och se på henne! jag har längtat!!

Och nu är det bara två veckor kvar tills vi åker till pappa på lite semester! det ska bli kul och skönt.. Att änltigen få komma bort tillsammans och bara njuta av sommaren. Vi kommer vara där i en vecka, sen ska vi hem och njuta några dagar tillsammans innan det är dags att börja jobba igen!
Vi ska fåen GPS av pappa oxå.. Det kan ju vara bra att ha!


Nu ska jag dricka mitt kaffe i lugn och ro innan mitt barn kommer inspringades genom dörren!

Ha en underbar dag!!

Puss & Kram

Kommentarer
Postat av: cecilia

Hejsan tjejen... japp jag umgås med Malin fortfarande. Jag kanske pratar nån gång om året med Emma men mer blir det inte. Vi säger att vi ska ta en fika men den fikan blir aldrig av. Ja, det skulle verkligen vara skit skoj om du kom förbi. Jag slyttar till en trea nu så då kan du alltid sova i gästrummet... :)

ha det supert. kom snart! Kram Cecilia


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback