Studentkaffe idag...

Idag har jag varit på Johannas studentkaffe! Det bjöds på mousserande vin och sedan smörgåstårta, jordgubbstårta, wienerbröd och massa annat smått och gott.
Johanna var vacker som en sommardag, i sin fina klänning och vita studentmössa!
Tyvärr så lyckades jag glömma kameran hemma!! Typiskt mig, eller hur? Men Johannas mamma, som även är en arbetskamrat till mig, lovade att jag skulle få några fotografier på Johanna! Tack säger man till det...
Johanna sittre säkert i Åbo på Börsen och äter studentmiddag med alla andra studenter som bäst. Sen blir det fest för hela slanten!
Vi gav henne en fin vit studentros och en flaska mousserande vin! Påsen som flaskan var i hade jag fixat själv. Hade köpt en vanlig vit sån där "påse" som flaskor brukar vara i och satte lite fina silver och guld rosetter och ett vitt/silver färgat band som handtag! Mycket läckert måste jag medge! :o)
Jag var lite osäker på vad jag skulle ha på mig till studentkaffet, men till sist satte jag på mig min turkos/gröna klänning som jag köpte till Cassandras dop! Det var alldeles perfekt! Inte för fin och inte heller för ledigt klädd. Så jag var nog helt acceptabelt klädd!!

Och nu sitter jag här och skriver lite.. Cassandra sover redan, hon var så trött.. Hon har spenderat största delen av dagen hos farmor och farfar. Jag tog inte med henne hem till Johanna eftersom hon har haft ögoninfektion, plus att det var ju så mycket okända människor för henne, så hon skulle säkert bara ha velat vara hos mig hela tiden, och sedan börjat springa omkring överallt. Så bäst var det att hon var hos farmor och farfar och lekte lite!!


Vi har väääärldens sommarväder här nu! Idag kl halv 8 imorse var det redan 15 grader i skuggan.. Eftersom Cassandra vakande så tidigt idag så bestämde vi oss för att koka kaffe och hälla det i en termos och gå ut och dricka vårt morgonkaffe! Härligt var det måste jag säga.
Vi tog med Cassandras bil så hon fick åka omkring på den stora parkeringen här precis utanför oss! Det tyclte hon var sååå roligt..
Vi kom in efter kanske 2 timmar, Cassandra somnade bums efter vi kommit in. Hon var sååå sluuut!!
Men det har varit en riktigt underbar dag idag!!

Ben jobbar ikväll, vilket är tråkigt.. Skulle ha velat att han var hemma ikväll så vi kunnat myst lite. men det kan vi göra imorgon...

Nu ska jag ta och se på lite tv innan man kanske ska börja fundera på att dra sig till sängen...

Puss & kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback