Tandläkare, middag och annat gott..

Just hemkommen från tandläkaren och halva ansiktet är tydligen bedövat, för att ha lagat 2 små hål så verkar det vara lite mycket bedövning. jag förstår inte vad dom sysslar med. men men, huvudsaken är ju att hålen blev lagade!!

I lördags var jag och Ben ute och åt.. Det var sååå gott måste jag säga.
Vi skulle ha gått till Sergios, eftersom Ben har ett presentkort dit,  men det var ju fullt!!
Jag hade tänkt säga till han redan på fredagen att man kanske borde boka bord. Men jag trodde ju inte att det skulle vara fullt kl 17 på en lördag. Men det var det...
Så jag och Ben gick i ösregnet till vårt stamställe istället, Fransmanni. Enbart för att dom har såå god chokladkaka som efterrätt.... ^_^
Jag tog en fördrink, Cosmopolitan! Sedan blev det copaskinka med sallad, en riktig ordentlig pepparbiff (ovanlgit för att vara mig kan jag berätta), och sedan TVÅ chokladkakor!!! Jag vet, i vanliga fall brukar man äta en efterrätt, men jag tog två!! Till maten drack jag ett glas vitt och ett glas rött. Sedan tog jag ännu ett glas portvin till kaffet och efterrätten! Jag måste nog erkänna att jag blev kanske lite berusad. men det gjorde inget, kul hade vi iaf!
Efter vi betalat vår nota på 150e så gick vi till nästa ställe och beställde en flaska skumvin! ^_^
Sedan var det bara knata iväg till bussen och åka hem.
Jag tror att Ben tyckte det var lite roligt att jag var full. Men jag kanske är full 2 ggr per år, så det gör inget!!


Jag har tänkt bli rik! Eller jag önskar att jag blir rik, kanske jag ska säga. Jag har nämligen öppnat en fondplacering och sedan har jag skaffat mig aktiefonder! ^_^
Man kan ju hoppas att det går bra så man kanske går lite på plus..  Men jag har ju tänkt det som ett långsiktigt sparande. Så vi har lite extra pengar om några år kanske...


Annars har det inte hänt så mycket här i lilla lilla Pargas. Det har varit tråkigt väder de senaste dagarna. Regn, regn och regn.. Kallt har det varit oxå. Man har tur om det är 10 plusgrader! Men men, det är bara klä på sig lite extra!


Nu ska jag ta och sätta mig på soffan och slappa. Det är ju min sista lediga dag nu!!


ha en bra måndag!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback