känner mig nere...

Ikväll har jag haft en underlig känsla i kroppen.
På nåt sätt känner jag mig väldigt ensam..
Jag saknar min familj oerhört mycket just nu,
vet inte varför det kommer just nu, men det är ett tungt hjärta i min kropp just nu..
Bara det där att kunna gå till sin syster, bror, mamma eller pappa och ta en kopp kaffe eller nåt.
Jag skulle göra vadsomhelst för att sitta med min syster o dricka en kopp kaffe just nu..
Jag brukar få sånna tillfällen ibland som jag verkligen saknar min familj så mycket att jag bara vill gråta.
Visst är det skönt att bo en bit ifrån, eller bit o bit, jag har hela östersjön mellan mig och min familj..
Men familjen är så oerhört viktig för mig....
Jag har ju min "egna" lilla familj här hemma, dvs Ben och Cassandra.
Och jag älskar dom mer än ord kan beskriva..
Men MIN egen familj, mamma och pappa och alla andra..
Jobbigt att behöva känna så här ibland, men det är säker helt normalt när man inte bor nära dom..
Jag saknar att kunna stiga upp på morgonen hemma hos pappa och gå in i köket,
sätta på lite kaffe och vänta på att hela drösen med folk ska stiga upp.
Det är alltid liv och rörelse där..
Skönt att bara sitta och lyssna på allt tjafs och prat runtom en där hemma hos dom..
Här hemma är det såå tyst just nu.
Cassandra ligger och sover, Ben är och jobbar.
Det är bara tvn som har sitt underliga lilla ljud..
Annars är det helt tyst...
Och det är nog tystnaden som är allra värst..
Jag behöver lite liv och rörelse runt mig ibland, då känner jag mig som hemma...
Och kanske det är för att julen närmare sig som gör att jag känner mig så här..
Jag vet inte alls,
men det är såå tomt och tyst..
Känner för att gråta.....

Gråta är precis vad jag kommer göra på tisdag,
när Ben ska åka till Paradise och jobba..
Visst en vecka går snabbt,
men guuuud vad jag kommer sakna honom.
Men jag kommer ha fullt upp med skolan och Cassandra på veckodagarna,
men helgen då??
Jag är ensam heeela helgen...
det är då man märker hur tomt det är hemma utan en annan vuxen person i närheten..
Kommer sakna honom så mitt hjärta kommer gå sönder...
Kanske t.om gråta en skvätt innan man somnar,
vad vet jag!?

Nu orkar jag inte sitta här mer, vill bara gå in i rummet,
ge Cassandra en puss och gå o dra täcket över huvudet...



Hittade en dikt som min älskade lillasyster skrivet:



There is a lot of love in the world,
But theres nothing like a sisters love.
The love you and your sister share is so deep.
It’s so deep that nobody can take it away.
A sister is a friend
Who listen to your deepest secrets.
And understand what you went and going through now.
A sister is there holding your hand
When life seems hopeless.
A sister loves you for who you are
Not what you do.
No matter where you are,
You will always have your sisters love.


MIN FAMILJ!
Älskar er alla!!
Kattis, Nattis, ANgelica, Tommi, Mamma och Pappa!
Även Silje, Sofie, Katarina & Lasse finns i mitt hjärta...
det är ni som gör mig och de ni har runt er lyckliga!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback