Anatomi- tent idag!



Idag har stora dagen kommit.
vi ska ha första anatomi-tenten idag!
det är inte lite man ska kunna...
det här ska vi kunna tills idag:

- cellen
- blodet
- lymfa
- ben (skelettet)
- muskler
- organ
- huden

Och inte nog med det,
vi ska kunna alla ben, muskler och organ på svenska OCH latin!
jag kan va ärlig och säga att jag kanske kan 2% av allt vi ska kunna på latin.
men de e såå fruktansvärt mycket att kunna,
så jag tar det som det kommer.
men bra kommer det förhoppningsvis gå.
Jag och Micki satt och pluggade tillsammans igår..
Cellen och blodet kan jag ordentligt.
men lymfan t.ex, har jag inte alls läst på.
Men dom poängen får isf vara!
så länge jag får godkänt så är jag nöjd...

Nu är det bara 2 nätter ensam hemma kvar.
sen kommer Han hem..
är faktiskt ganska enrvös måste jag erkänna.
vet att jag kommer va galen sen...
men det har jag rätt att vara!
Punkt slut!

Sanna kom upp igår,
och vi satt och prata en hel del..
fick veta mer om hela grejen.
så nu har man lite mer att komma med sen..
usch...
jag har sån ångest!!!

Men det är väl så att man får bara försöka komma över
de hinder som kommer ivägen ibland.
vissa är svårare än andra..
men det ska nog gå...


Nu måste jag ta och sätta på Cassandra kläder...
sen är det dags att traska iväg till dagmamman...

Over and out!

Wish me luck!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback