På tiden kanske...

jag har varit lite lat på att skriva ner nåt i bloggen.
men som dom brukar säga; bättre sent än aldrig..
eller hur var det nu igen??

nu har vardagen börjat igen..
med skola, dagmamma och allt annat som  vardagen till..
trodde det skulle bli kaos när Cassandra skulle tillbaka till dagmamman,
men det gick alldeles utmärkt1
Hon blev så glad när hon kom dit i onsdags att hon hade ju kanppt tid att säga hej då till mig...

men nu är det ju helg och man är ledig.
men fick man sova,
nej inte direkt..
cassandra behaga vakan redan kl 7..
men jag har fått en hel del gjort sen dess.
har redan hunnit få ett skolarbete klart,
nu är det bara en ordlista som ska göras till den oxå,
sen e det klart!!!



Sommaren kom och gick känns det som..
Vi hade planerat massor vi skulle göra när jag hade sommarlov,,
enda jag/vi egentligen hann med var att åka till Sverige..
vilket vi gjorde två gånger.
nåt mer hann man inte riktigt med...
men vad gör det..
man har ju hela livet på sig...


Ben är och jobbar som bäst...
vilket inte heller är så ovanligt nu.. ^_^
Saknar ju självklart honom massor,
men nu när skolan har börjat så har man kommit in i liter mer rutiner.
rutiner existerade ju inte ens när jag hade sommarlov.
så det är ganska skönt att ha kommit igång igen...


*              *               *             *

Satt här en kväll och tänkte på hur mycket man lyckats åstadkomma med
under sitt lilla 25 åriga liv..
eller andra kanske tycker ja inte hunnit med så mycket,
eller åstadkommit så mycket..
men jag tycker det..
har hunnit jobba, skaffa barn och nu skaffar jag mig en ny utbildning..
Man börjar känna att åren kommer krypandes på en...
fyllde 25 i våras..
och nästa år blir man 26..
kommer ju ihåg när jag va 18 och skulle fira min 18 års dag...
oj oj oj oj....

men just nu så trivs jag med att va "äldre"..
jag kanske inte har blivit så mycket klyftigare eller något visare..
man har kommit förbi den där 18-20 års perioden..
och nu är det bara framåt man kan gåå.. ^_^
man tyckte man va evigt ung vid 18 år.
kände sig på toppen av världen.
men så här i efterhand så är deet nu jag är på topp!
en underbar dotter, en älskad sambo och ett mysigt hem att komma hem till...
vad mer kan man önska sig?


jag känner mig älskad och jag älskar...
Mer kan jag egentligen inte begära.
jag tycker jag har det som jag vill ha...

visst kan man ibland vilja ha mer materiella saker,
men det är ju bara saker...
det är väl inte det som räknas...??
ibland önskar man att man hade mer pengar,
men man klarar sig..
och hellre har jag min familj och är älskad
än att ha hur mycket pengar som helst...
För utan min familj, vad är jag då?
med massor med pengar kan jag köpa massa saker,
men man kan väl inte "köpa" ett barn,
eller man kan inte köpa kärlek heller..
inte äkta kärlek iaf...


*            *              *               *

nu ska jag ta och försöka få lite städat här hemma
så man kan gå ut i solen sen..
kanske en picnic i parken?

Så nu har jag iaf uppdaterat lite.. ^_^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback