Dagen du föddes... <3

Hittade ett gammal och fint inlägg i en annan blogg jag hade:

Dagen du föddes, föddes oxå en mamma och pappa för första gången..
Aldrig trodde jag att jag kunde älska en annan människa så mycket som jag älskar dej..
Du är liten och späd och så oerhört beroende av din mamma o pappa.
Varje dag jag vaknar bredvid dej är en gåva.
Varje leende du ger åt mig är så underbart att se...
Vi kommer alltid att finnas vid din sida och se till att allt går väl i ditt liv.
Vi kommer stötta dej och se till att du mår bra.
För mamma o pappa älskar dej så innerligt mycket att de går inte att beskriva..
Du kommer alltid att ha en mamma o pappa som älskar dej mer än livet själv..
För du e de finaste som har kommit till oss..
Och utan dej vore inte livet helt..
För du är en gåva från ovan och vi tackar Gudarna att vi fått ett frisk o underbart till oss..
I 9 månader gick vi och väntade på dagen då du skulle komma.
Och när den dagen kom och du kom upp på mammas bröst för första gången, den ögonblicket är värt mer än alla pengar i världen..
Du doftade så underbart o du va de sötaste jag lagt mina ögon på.
Kommer alltid att minnas den dagen med lycka.
Efter nio långa månader så hade vårt älskade barn kommit till världen.
Och frisk som en nötkärna va du oxå..
Att din pappa o jag hade skapat ett så underbart lite liv, de e fortfarande såå svårt att förstå.
Att du är en liten del av oss båda..
De e så svårt att förstå.
Att utan dej skulle jag inte vilja va.
Du är min allra käraste och jag älskar dej så innerligt...
Du kommer alltid förbli mamma o pappas lilla prinsessa, hur gammal du än blir så kommer du alltid att vara de...
Nu ligger du o sover tryggt i mamma o pappas säng, där du trivs allra bäst.
De e så tyst när du sover o mamma längtar tills du vaknar o jag får mysa med dej.
Se dej le..
Underbart..
Du kommer alltid alltid att finnas i mitt hjärta, oavsätt vad som kommer hända i framtiden så kommer du alltid att finnas i mitt hjärta.
Du har tagit över hela mitt liv o jag skulle inte kunna va lyckligare...
Varje kväll när jag går o lägger mej, ger jag dej en puss på kinden o så lägger jag mitt finger i din hand o du kniper tag i de med din lilla lilla hand. o sedan sover du tryggt bredvid mej...
Och varje morgon ger jag dej en puss på kinden o säger hej.
Och vilket leende du alltid avfyrar till mamma..
du e sööt som socker hjärtat mitt.
och jag älskar dej mer än du kan förstå.
Mamma o pappa kommer alltid att älska dej..
Hoppas du vet det hjärta...
Du är vårt allt!!
Älskar dej Cassandra, mitt kära barn..
Puss o kram, Mamma... :))



Min bebis!!



Mina två älsklingar!




Dikten som lästes på Cassandras dop av min allra käraste barndomsvän Jenni:

"Ett nytt litet liv
har förgyllt vår jord
en ny liten människa
kommer finnas vid vårt bord
Vi hälsar dig välkommen du lilla själ
vi skall följa dig på vägen
och se till att det går väl"


Över 2 år och 2 månader sen Cassandra föddes, men jag minns den dagen med lyckan ännu.
Kan inte fatta hur snabbt tiden går...
Trodde aldrig att det skulle gå så fort som det gjort.
Hon lärde sig krypa, gå och prata.
Nu är hon en pigg och alert dam med spring i benen!
Och hon är det vackraste som finns på denn jord!
Älskar dig mer än du anar Cassandra!
Du kommer alltid förbli mammas och pappas älskling!!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback