Kryssning!

I Söndags så hade vi gryyymt tråkigt här hemma.
När jag hade vaknat efter min powernap som jag tog på dagen med Cassandra så började vi fundera vad vi skulle göra.. Sen kom jag på den briljanta idén att vi kan ju åka på kryssning!! Först tyckte inte Ben om den idén, men sen när jag sa att vi tar den med poäng från Silja, jag hade ju faktiskt 21 poäng.. Då tyckte han att vi kunde väl åka..

Så jag ringde till silja, tog en bonuskryssning för mig, Ben och självklart Cassandra oxå!! Kul kul...
Sen blev det ju nästan lite bråttom att fixa allt ju, väskan skulle packas, jag skulle duscha o fixa håret o allt annat tjafs. Men halv sju kom Bens pappa och hämta oss och körde oss till båten...

Fullt med ryssar var det oxå, men int störde dom så mycket... Vi hade bokat tid till buffén kl 22.30 eftersom första sittningen kl 21.00 va full, så vi gled runt lite på båten och hade oss innan vi skulle äta. Cassandra tyckte det var sååå roligt att se allt där på båten, men hon fastande mest för allt man kunde trycka på, hissknappar, men mest spel! ^_^

22.30 skulle vi till buffén och äta, men vårt bord va ju redan upptaget! Dom hade råkat dubbelboka, men ett annat bord fick vi ju såklart, och det var på ett mycket bättre lägen än det andra.
Maten var ju självklart sådär...
Förrättsbordet är alltid bäst, för det varma e bara blääää!!
Cassandra skulle ha fetaost och oliver hon, men hon spotta ut det illa kvickt och tittade på oss. Hon har blivit lite finsmakare nuförtiden vettu. Inga billiga oliver eller fetaost ska hon ha, hon ska "äkta" fetaost och riktiga kalamatioliver, eller va de nu heter... Men när chokladpuddingen kom fram på bordet åt hon med stor aptit!

Både jag och Ben fick magarna mätta.... Sen gick vi och handla lite och så fick Cassandra gå och dansa loss lite... Medan jag och Ben tog en avslutande dryck innan sängen kallande..
Klockan var ju ganska mycket redan då, men hon dansade nog, så söt som hon var! Hade riktigt kul.
Vi var i säng först 2 tiden på natten, och tänkte: "Yes nu får vi ta en sovmorgon imorgon!"

Sovmorgon trodde vi ja, kl 9 vaknade Cassandra och var pigg som en mört. Jag knatade iväg och köpte varsin kaffe åt mig och Ben medan Ben stannade kvar i hytten med Trollet för att byta lite blöja och sätta kläder på henne. Sen gjorde vi va vi nu gjorde. Handla lite, Cassandra fick dansa loss lite igen. Hon träffade en pojke där som hette Elias, han var inte 2 år ännu, men dom hade riktigt kul tillsammans. Dom låg på dansgolvet i "danssalongen" och ritade och hade sig. Cassandra fick självklart en Mumindrink! med en lysnade pinne, så man såg vart hon var iaf...
Framåt eftermiddagen så somnade Cassandra av utmattning och jag och Ben satt och titta när vi anlände till Mariehamn.

Sen tyckte vi att vi skulle äta lite.. Vi gick till a la carte restaurangen och åt lite gott. Jag tog nog det bästa!
Sallad med rökta räkor, kräftsås och aoili och till varmrätt rostad sik med risotto! MUMS!!!
Ben tog någo snigelravioli som han inte påstod va så god och sen lamm till varmrätt, det var helt okej tyckte han. Men mitt var bäst!
Vi trodde ju Cassandra skulle vakna medan vi åt eftersom hon sovit en bra stund innan vi gick och åt, men hon sov sig igenom hela vår mat och vaknade när jag precis hade betalat...

Efter maten så fick Cassandra vakna till liv och så fick även hon lite mat i sig.. Sen var det ju bara några timmar kvar tills båten skulle vara tillbaka i åbo. Cassandra hann träffa Mumin, muminmamman och Lilla My på båten oxå. Mycket tid spenderades i lekrummet eller vid ett spel som Cassandra hittat, men hon tyckte det var sååå roligt!! Och huvudsaken är det.

Till sist gick vi och såg deras avslutningsshow, och sen var det ju dags att börja bege sig hemåt igen...
Ja förresten, jag vann en dvd spelare oxå, på samma spel som jag vann mobiltelefonen! ^_^
I make it look easy!

Nu vaknar Cassandra!
Hejkon Pejkon!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback