6/6-2009



6 juni betyder att det är Sveriges nationaldag...
Svenska flaggans dag?!
Öhh..
kalla det vad ni vill..
men vad är det att fira?
vad firar man egentligen?
Sverige har ju mer eller mindre alltid varit "eget" styre..
Inte behövt kriga för att hållas självständiga eller nåt...
vad jag har förstått iaf..
eller jag kanske inte hängde med i historian i skolan...
Så vad firar man?
Plus att den 6 juni har gått och blivit en röd dag!
det var nåt helt nytt för mig.. ^_^

men däremot svenska flaggan,
den sitter nu sååå fint i aktern på Birka Paradise..
Om det är bra?
Nja det vet jag ju inte...
lönen som Ben får kommer ju betalas ut i kronor..
så jag vet inte vad det kommer bli för summor..
men det ser man sen...
hoppas det löser sig..
men den där flaggan kan väl få hänga där i aktern och se glad ut..
sörjer ännu att Birka gjorde sig av med Princess,
så det kanske inte dröjer så länge förrän dom gör sig av med Paradise oxå..
man vet aldrig...

6 december däremot, det ska firas med pompa och ståt!
Då är det Finlands självständighetsdag!
SJÄLVSTÄNDIGHETSDAG,
vilket betyder att det var ju då dom blev självständiga!
ett eget styre...
Jaja, nog pratat om datum och grejer!


Idag kommer vår hyresvärd upp till oss.
hon har nån bekant med sig som ska se diskmaskinen,
eftersom den är ju trasig..
hon kommer säkert tro att vi ha misshandlat den där diskmaskinen
och att det är vårt fel att den är sönder..
men det går jag inte med på...

Storstädade hela lägenheten igår..
kände oss mycket duktig efter det..
så duktig att jag va tvungen att ta en tupplur...
så nu är det rent och fint överallt..
jaa förutom där Cassandra dragit fram som en ångvält...

nu ska jag dricka klart mitt kaffe och sen ska jag fortsätta skriva
klart mitt distansarbete jag har kvar...
ERGONOMI!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback