Barndomsminnen...

idag åkte jag ut till Haninge,
där jag växte upp...
klev av på Middagsgatan,
så traskade jag förbi "ägget" som vi kallde det när vi var små,
en sten med ett hål i mitten..
kan än idag inte förstå att vi lyckats åla igenom det där hålet när vi var pyttesmå.. ^_^
sen gick jag vidare till Morgongatan 24,
där jag och resten av min familj bodde under många många år..
skulle ta kort på det/den, lägenheten alltså
men det satt folk ute där,
så jag vågade inte stanna och ta ett kort.. :o(

Bara några stenkast därifrån bor min faster..
var hur mysigt som helst att träffa henne..
det var typ 4 år sen dess..
satt och fika och pratade massa gamla minnen...
mysigt är det enda ja kan säga...

det kändes helt mysko att gå förbi den STORA gräsplanen
där vi alltid spelade brännboll eller nåt annat..
nu när man är äldre så verkar den inte så stor..
inte heller lekparken som vi lete i kändes stor..
medan jag gick sakta förbi allt där borta,
så fick jag många fina minne tillbaka..
alla 10 år man bodde där,
om inte mer ens.....
kändes helt sjukt att gå förbi där med mitt eget barn
och visa vart mamma bott och lekt....
mycket mysigt men samtidigt lite ledsamt...
man hade så sjukt kul där...
Jag & Jenni...
många dagar man spenderat där tillsammans när man var liten.....
men det är iaf tur att man har minnen man kan plcoak fram ibland
och tänka på dom....

har precis duschat mig och Cassandra..
vi ska slänga oss på soffan och mysa lite med lite godis...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback