Blodgivning!!!



Skulle vara duktig och snällt och försöka ge lite blod idag.
Trots att jag HATAR nålar!
Tänkte att en god gärning skulle man ju kunna ta och göra..
När jag väl kommer dit och ska ge blod,
så begär dom efter ID.
Jag ger ju självklart mitt svenska ID,
eftersom det är det enda jag har.
Jag sa att deet är mitt svenska personnummer,
men gav mitt fpa kort för att dom skulle få mitt finska personnummer.
Och kärringen säger:
Körtkort eller passport??
Jag säger: Nej, men jag har det där.
och pekar på mina kort...
Men näää, jag fick inte bevisa vem jag är med TVÅ kort!
Utan det var tvunget att va körtkort eller "passport"..

Visst jag slapp ge blod och besparade mig på lite blod.
Men här tänker man va snäll och ge lite blod,
så får man inte göra det,
för jag inte har nåt finskt ID kort eller nåt.
och man fick inte bevisa sin identitet med TVÅ kort..

FINE!
Låt va då...
Mitt blod hålls nog i kroppen ändå....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback