Pricktest idag



idag ska vi till åbolands sjukhus med Cassandra.
kl 13:00 ska vi vara där,
idag är det dags för henne att göra hennes pricktest..
lite nervös är jag ju när det kommer till att de ska sticka henne så många gånger.
men jag hoppas att hon inte reagerar så mycket på det..
det var nog värre för henne att ta blodprovet i måndags...
jag hoppas att det egentligen inte ska hitta nån allergi,
men om de nu gör det,
så hoppas jag att det inte är nån "farlig" allergi,
eller en allergi som kan påverka hennes vardagliga liv,
eller att det blir klurigt att laga mat här hemma...


Cassandra somnade så sött på soffan igår runt halv åtta tiden..
så hon va färdigvilad kl 7:15 nu på morgonen.
men det gör inte så mycket,
för jag ska snart börja på en av mina distanser som ska vara inlämnade på måndag..
så det är ju en positiv grej med att Cassandra behaga vakna så tidigt...


På söndag ska vi träffa min pappa, Kattis & Lukas.
vi ska till Martilla, till Tapio..
Pappas gudson, tapios yngsta son, ska konfirmeras på söndag.
så vi ska åka dit,
så vi får träffa några ur min familj iaf...


Igår var vi till Novia med klassen.
vi var i ett övningsklassrum, så vi fick öva på lite grejer.
sen skulle vi även ge varann sprutor.
helt ofarligt, det var ju bara vanligt koksalt.
men jag hatar sprutor!!
vi skulle ge en spruta bara under huden,
och sedan en IM- spruta,
alltså i muskeln...
så Micki skulle sticka mig,
men jag var ju så rädd så jag trodde jag skulle svimma..
första sprutan hon skulle ge mig gick inte så bra,
eftersom jag var så fruktansvärt rädd och nervös..
men sen tog jag mod till mig och sa att hon kan få sticka mig i andra armen
så hon iaf fått en spruta ordentligt gjord på mig.
och bra gick det!
men på mig stcka hon bara den som skulle vara under huden,
den IM sprutan fick hon ge på vår lärare...
sen skulle jag sticka henne...
och det gick ju bra..
det var roligt att sticka på "levande" personer,
istället för på nån docka eller nåt annat...
men nu är det gjort!!


nu ska jag ta och börja på min distans.
så jag får nåt gjort innan man ska till Åbo...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback