Allt och lite till

nu går dagarna äntligen lite snabbare.
det är redan onsdag vilket betyder att Ben kommer hem imorgon! <3

min skoldag börjar kl 12:30 idag
för vi fick arbeta med ett skolarbete hemma istället.
men jag har mitt nästan helt klart redan,
så jag ska försöka hinna göra lite sysslor här hemma innan skolan börjar.
ja måste plocka undan lite här i värdagsrummet, sortera ALL tvtt
och kanske försöka hinna slänga igång en tvättmaskin...

Cassandra skulle egentligen ha varit hos dagmamman redan 7:45 idag,
men eftersom jag börjar senare så fick hon ta en liten sovmorgon
så jag ska lämna henne kl 9 istället...
Hon sitter som bäst och äter lite Rice Crisp med mjölk och ser på Bolibompa.
Jag vet, guud vilken hemsk förälder jag är så låter henne sitta o se på tv samtidigt som hon äter.
men nu ska jag förklara för er hur det är att ha en trotsig liten treåring hemma....
om hon inte får se på Bolibompa, så äter hon inte frukost.
Får hon inte äta frukost blir hon tokig, så klart.
och sen får jag inte klä på henne.
vilket leder till att jag får sitta och "bråka" med henne i femton minuter innan kläderna ens är på...


Trotsåldern är ju verkligen underbar menar jag.
igår ville Cassandra har russin.
så jag hällde upp russin i en skål.
men det va fel skål!!
Hon började skrika och gråta och säga att jag är dum och allt annat.
Sen efter mycketom och men när hon väl säger vad hon vill,
så vill hon ha sin russinskål...
ja, men de e väl inte så svårt att säga vilken man vill ha och gå o hämta den?
men för en liten treåring kanske det är svårt...
Men vi blev kompisar sen..
Jag frågde och hon faktiskt tycker att Mamma är dum.
hennes svar:
"Nej mamma, du är inte dum. Men jag var arg på dig".
Ganska skönt när barnen faktiskt kan berätta det det är och hur de känner.
okej kanske inte alltid, men för det mesta.. ^_^


Trollungen somnade riktigt tidigt igår.
hon va jättetrött så hon somnade redan innan kl va 19.
jag trodde ju såklart att hon skulle vakna mitt i natten och vara pigg.
men enda gången hon vakna va typ runt 6 tiden,
och då kom hon in i vårt sovrum och la sig och somna om.
sen fick jag väcka henne kvart i 8 nu..
Mitt älskade lilla barn... <3


Jag borde verkligen ta tag i min raggsocks-stickning nu..
har inte gjort det på ett par dagar nu
och jag känner mig lite smått stressad eftersom jag har en lista på vem som vill ha ett par.
så det börjar bli lite brått nu eftersom det börjar bli kallt ute redan...
Men men, jag ska ta tag i det..

nu har jag skrivit alldeles för långt känns det som.
så nu är det dags att se om man får kläderna på Cassandra..

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Gud vad härligt med trotsåldern. Hoppas att det är den Alice har nu så det kankse blir lite lugnar sedan. Kom ju till min au-pair familj lagom så Sofia hade sin trotsålder 2,5 år. Helt underbart Fick höra " du är inte min mamma" ett antal gånger kan jag lova... ;)Stickar du, Vad duktig du är. Jag lärde mig bara att göra sockar. Kan inte du och din lilla familj komma och hälsa på i Linköping någon gång. Vore så skoj att träffas. Pratar cassandra finska?



Ha det gött..

kramen Cissi


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback