återigen lördag...

då har lördagen kommit, åter igen..
en vecka sen vi hade Cassandra 3 års kalas.
usch va veckan går snabbt,
men de e bara bra för då kommer Ben hem snabbare..

på onsdagen va jag & Cassandra till Åbolands sjukhus,
för Cassandra SKULLE göra en Spirometri-mätning.
men det gick inte riktigt som det skulle.
eftersom Cassandra inte riktigt tyckte om den där maskinen.
så i 20 minuter fick jag föröka övertala henne, muta henne och försöka på alla
sätt jag bara kunde för att hon skulle göra den.
men icke!!
Så vi fick skippa det sen.
Men hon som skulle göra den där undersökningen sa att det har varit lite
önsketänkande från läkarens sida att ett så litet barn skulle lyckas göra den.
eftersom barn gör den oftast kanske tidigast i 4 års åldern..
men vi får försöka på nytt...

kan förstå att Cassandra tyckte det va obehagligt.
tänk er själva:
du ska stoppa in en grej i munnen, hålla för näsan
och sedan puffar maskinen in luft i munne.
inte hårt, men ändå....

men men, vi får testa om 6 månader på nytt....



i torsdag satt jag hemma och skrev ett arbete om droger.
blev sisådär 11 sidor...
men jag är stolt över det!!
Vi håller på med ett STORT grupparbete om MISSBRUK, i skolan..

och sen började jag igår att skriva lite på mitt arbete om STROKE.
den ska va MINST 8 sidor,
men det får jag säkert lätt ihop.
Ringde till min barndomsvän Cissi och hörde om hon ville
ställa upp och svara på några frågor,
eftersom hon själv haft stroke.
och hon svarade JA!
Jag är så glad!
TACK CISSI!!


igår kväll hade jag och cassandra lite fredagsmys oxå..
badade bastu och sen blev det chips och dricka..
mysigt..
det enda som saknades va Ben..

nu ska jag dricka en kopp mogonkaffe och försöka vakna till liv..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback