4 år sen....




för 4 år sen bestämde två personer att de ändå,
trots allt skulle ge ett förhållande en chans..
efter mycket om och men,
mycket smärta,
mycket tårar
och en någolunda bra vecka ombord på Birka Princess...
så blev det dom två iaf...

fem månader senare satt det en ring på vänstra ringfingret,
på båda två...
en månad senare fick det sitt livs "chock"..
ett barn var på väg...
oplanerat men mycket älskat och välkommen!

6/9-06 hade de varit tillsammans i 1 helt år...
27/10-06 kom en prinsessa till denna jord...

åren gick....
ett år, blev två...
två år, blev tre..
och nu tre år har blivit fyra...

fyra låånga år av både upp och ner gångar...
fyra låånga år av skratt, tårar och kärlek (?)...
fyra låånga år tillsammans som en familj....


men allt efter åren gick,
så försvann lite av tilliten...
istället började svartsjuka, oro och konstant tjatande ta plats...
inget som man ska behöva i ett bra förhållande...

det sägs att Kärleken övervinner allt...
är det sant?
Kommer kärleken övervinna allt?
om någon behöver veta så är det jag...


hur många fler år kommer det bli?
kommer det bli många många lyckliga år,
eller är det så att fyra år är vad man orkar?
vill att det ska bli flera flera år ännu...
men ett hjärta är bara ett hjärta...


ska man följa hjärtat eller hjärnan?


4 år är en lång tid...
minnen och en gemensam historia har blivit många..


framtiden då?
finns det en sån?
kommer man nånsin leva lyckliga i alla sina dagar?


jag har mina två drömmar som jag en dag hoppas jag kommer nå...
två saker som jag bara gått och längtat och drömt efter...
men åren går...
och än så länge så känns de två sakerna så avlägsna..
Kommer jag alls kunna få dem?
eller iaf nån av dom...??
Om inte,
kommer jag kunna leva med det sen?
Men det är inte bara mitt beslut...
man är faktiskt två om saker och ting....
men jag hoppas så innerligt att det nån dag kommer att ske..
lever med hoppet om att det kommer hända...
om inte,
ja den dagen den sorgen heter det väl....


Men som sagt:
Kärleken övervinner allt!


Eller...??



Kommentarer
Postat av: Jenni

<3

2009-09-06 @ 19:43:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback