Onsdag 20.1.2010

Dagen har sett nästan likdan ut som alla andra dagar,
men jag/vi fick sova en timme längre eftersom jag skulle till skolan idag och inte jobba...
Så klockan skulle ringa halv 7, men lilla jag vaknade redan kl 6 och va pigg.
Skönt att sitta ner en halvtimme med en kopp kaffe och njuta av tystnaden och lugnet inna morgonens rumba med Cassandra börjar....

Men allt gick bra idag på morgonen, inga slagsmål idag inte.. ^_^
Kallt var det ute imorse. Vår mätare visade runt 10 minus grader.
Visst det har varit kallare här, men man är inte så van med det just nu....


I skolan idag hade vi geriatrik och gerontologi.
rena rama grekiska ord för mig, men nu vet jag skillnaden...

Så fick vi ute en "liten" distans idag.
Vi ska arbeta i par, så jag & Micki ska arbeta tillsammans.
Vi valde att skriva om DIABETES.
men sen kom vi underfund med att det kanske inte var det smarste draget,
eftersom vår lärare är diabetesskötare på vårdcentralen...
men men, man får se hur det kommer gå.
Mycket info hittar man om det iaf...


Till middag idag fick det bli kåldolmar i gräddsås och kokt potatis.
MUMS!
Kan tänka mig att inte såå många tycker om det,
men det är ju bara föööör gott!!!

Har försökt få Cassandra att själv plocka undan alla sina leksaker som hon dragit omkring med här hemma.
Men det är ju lättare sagt än gjort...
Undra om man va likadan när man var liten??
Det hela slutade med att jag fick "hota" med att dammsugaren skulle komma fram om hon inte plockade undan,
och snabbt gick det sen efter det..
Men lite fick jag ju hjälpa till.
Det är underligt hur ett barn som ÄLSKAT dammsugaren nu HATAR den.
Hon är LIVRÄDD för den...
Konstigt...


nej resten av kvällen ska jag bara njuta och se på lite tv.
Blir nog tidigt i säng ikväll,
känner mig helt slut...


har förresten hittat en ganska billig resa till Prag i september.
Hela resa:
- flyg t/r   (dock sthlm-prag)
- hotell 3 nätter
         =
runt 5000 kr

Men måste ju se lite vad det kostar och vartifrån man åker..
Drömma kan man ju alltid..

Nu blir det kaffe för min del!

Hej hej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback