Första, andra, tredje, fjärde och femte!

För det första; ursäkta (igen) för den extremt dåliga uppdateringen!
Märkte precis att det är 4 dagar sen som jag skrev...
Men vad ska jag skylla på den här gången?
Jag skyller på jobbet (igen!). :)
Har faktiskt jobbat ganska mycket, och när man börjar ett nytt jobb så brukar man (eller bara jag kanske) vara lite extra trött efter all info man får...
Men jag kan ju inte skylla på att jag har jobbat varje dag, eftersom jag var ledig hela helgen..
Ja, men i alla fall..
Jobbat har jag gjort!
Hur går det då på det nya jobbet?
Det går riktigt bra!
I måndags började jag jobba "ensam".
Intro-veckan var över, så jag jobbar nu självständigt.
Bra har det gått hittills, men det är ju lite svårt att veta om man gör allt som man BÖR göra.
Men nog blir det bra!

För det andra; Ben har åkt och jobba, igen.
Han semester är slut, så han åkte och jobba i måndags.
Jag & C körde honom till hamnen.
C va mycket ledsen, för att pappa skulle åka och jobba, men igår var en bra dag!
Får hoppas att idag blir en bra dag också.
Kan förstå henne att hon blir ledsen när pappa är borta, men det jag inte förstår är varför hon blir så extremt ledsen nu.
Ben har jobbat på båt i flera år nu och man tycker att C borde vara van med att pappa är borta, men icke sa nicke.
Mitt i allt så blev hon helt förstörd när pappa Ben skulle åka och jobba.
Är det kanske 5 års åldern som är extra "känslig" eller är det hennes rädsla för att pappa kanske inte ska komma hem?
JAg vet faktiskt inte, eftersom C kan inte själv berätta VARFÖR hon blir så ledsen.
Men hon säger att hon kan itne sova, inte äta och inte leka när pappa är borta.
Men hon sover bra, äter helt ok och leker nästan hela tiden.
Ja, jag vet inte...
Men den här veckan (ja, vi har varit ensamma en hel dag hittils) har gått riktigt bra!
Får hålla tummarna att resten av veckan går så här bra!

För det tredje; jag har ÄNTLIGEN önskat min semester nu!
Jag har önskat ledig från och med den 17/12-28/12!
Vilket betyder att jag egentligen skulle kunna vara nästan 1½ vecka i Sverige.
Men vet inte när jag och C åker.
Åker vi direkt när jag blir ledig eller väntar vi tills Ben ska åka och jobba den 19/12?
Svåra frågar (eller hur!), men jag vill ju verkligen till Sverige så snart som möjligt!
Vill ju träffa min nya systerdotter!!!
Hon föddes ju faktiskt den 21/8 och jag har inte sett henne på riktigt ännu.
bara på bilder...
Så ni kan förstå min längtan!!
Men måste planera och se lite när jag & C beger oss över Pölen! :)

För det fjärde; jag kommer få sova HELT ensam inatt!
Hur går det till kanske ni tänker...
Jo jag har som sagt kväll idag och sen har jag morgon imorgon (jobb alltså).
Och ni som känner oss vet att C vill inte riktigt tycka om att bara sova 7 timmar för att senda gå upp och gå till dagis.
Så C ska till farmor och farfar ikväll!
Där kommer hon få sova gott, och dom lämnar henne på dagis imorgon.
Så efter mitt kvällsskifte idag kommer jag åka ensam hem och vara ensam i stora sängen..
Hur ska det gå??
Vet inte när jag sovit heeelt ensam sist?
Ja, när jag jobbade natt sov jag ensam, men det var ju mitt på dagen.. :D
Kanske inte räknas...
Men som sagt, sova ensam!
Underligt det kommer att kännas...

För det femte; funderar på att sälja min brudklänning!
Ska jag eller ska jag inte!?
Egentligen vet jag att jag kommer aldrig mer ha den på mig, men samtidigt vill jag egentligen inte att någon annan ska ha MIN klänning...
Känns bara helt fel..
men måste fundera på saken och se vad jag gör...
KANSKE C vill ha den sen när hon gifter sig?
Men den är väl ur mode då..
Ack vilka problem...

Nej nu blir det kaffe!
Färdig med all nonsens för idag!

Puss o kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback