Hur man håller kärleken levande!?

Det tror jag är en fråga som många ställer sig själva.
Men finns det faktiskt ETT rätt svar för den frågan?
Nej det tror inte jag.
Alla par har olika sätt för att hålla sin kärlek levande.

Själv tycker jag att man ska aldrig göra något som man själv inte vill.
Jag tycker man ska ge varann respekt, ömhet och ärlighet!
Man behöver inte "göra sig till" bara för att man ska hålla kärleken levande.
Jag tycker att ibland räcker det med en fin gest, ett fint ord eller bara en blick som säger "jag älskar dig".

Men när man har barn så kanske man hamnar in i en rutin.
Eller som många kanske kallar det; vardagen!
Men även fast man har barn så måste man kunna ge varann tid!
Man måste kunna ta vara på de (kanske) få stunder som man kan ge varann kärlek.
Kärlek behöver inte vara sex.
Det kan vara en puss, en kram eller bara mysa framför tv:n.

Hur många gånger säger man "Jag älskar dig" på en dag?
Här hemma säger vi det säkert minst 2-4 ggr per dag.
Beror på om Ben är hemma eller inte.
Är han hemma blir det säkert fler gånger.. ;)

Men man ska inte tjata ut orden heller!
Jag tycker att man ska säga "Jag älskar dig" om man verkligen menar det..

Avslutar denna lilla fundering med en rlig grej som Ben sa i början av vårt förhållande när jag kallade honom älskling.
"Man kan inte kalla nån älskling om man inte älskar personen"

Gissa hur glad jag blev när han en vacker dag sa Älskling till mig!

<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback