Mina projekt!

Nu kommer jag skriva nåt som kanske för många är en stor tant-varning!
Ni som kanske inte känner mig vet att jag är en riktigt periodare,
inte med sprit, utan med stickning!! :)

Nu när det börjar bli kallt ute så är jag inne i en yllesocks-period!
Måste ju sticka yllesockor av bara farten nu så man har något varmt att sätta på fötterna!

Mina allra senaste yllesockor jag gjort, troligtvis till mig själv.
Bry er inte om alla lösa trådar som syns på bilden, jag har inte fäst alla trådar!




Randiga och fina! :)



Stickade med Novitas IsoVeli garn! :)
Mönstret misstänker jag är ett helt vanligt mönster för en yllesocka.
Har det nerskrivet för hand eftersom jag lärde mig att sticka yllesockor via telefon.. :)


Det nyaste projektet jag håller på med och nog också ett par yllesockor,
men den här gången ska jag testa att sticka en socka utan hä.
Då kan ni fundera hur tusan det går till, men det är faktiskt ganska enkelt!
Man stickar bara runt runt runt på strumpstickorna, men man "förskjuter" en maska åt vänster efter vart 4 varv.
Oj jag vet, det låter invecklat!
Men låt mig visa hur det ser ut hittills!



TaDaa!!
Så där ser det ut! :)
Mönstret till dom här har jag hittat här:
http://designbygravity.blogg.se/2011/january/raggsockar-utan-hal.html



Den där är också stickade med Novitas IsoVeli garn!
Det är mitt nya favoritgarn! :)
Tycker om att yllesockan ser vriden ut, vilket gör så att den passar på foten utan att den har en häl!
Fiffigt!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback