Småbarnsföräldrar och sex

Hittade en sida där dom skriver om småbarnsföräldrar och sex, och det får en att fundera faktiskt!

Här hittade jag det:
http://www.barnsidan.se/cldoc/2033.htm

Lite utplock från det:

"Bland finska småbarnsföräldrar uppger 40 procent att de har sex en gång i veckan eller mer. Endast 10 procent svarar att de inte har något sexliv alls. Därmed är de det nordiska folk som har mest sex. Bland svenska småbarnsföräldrar, som är de som har minst sex, är siffrorna 32 procent för dem som har sex minst en gång i veckan respektive 16 procent för det som inte har sex alls."

Alltså...
Finska småbarnsföräldrar har mer sex än svenska!
Så lite stolt kan man ju va på den punkten.
Men det får en att fundera faktiskt!
Jag & Ben kunde knappt vänta med att ha sex efter att C föddes.
Visst som småbarnsförälder så kanske man inte PRIORITERAR sex, men man måste ju se till att
ta sig tid att ha sex ibland också!
Annars hamnar man ganska snabbt i en "rutin" utan sex!
Visst, kalla mig dum!
Men är inte sex det bästa som finns!?


"– Det är inte omöjligt att det finns ett samband mellan lite sex och lite tid för föräldrar att mötas utan barn. Samtidigt är det viktigt att sex inte blir ytterligare ett måste för stressade småbarnsföräldrar. Ett alternativ till att låta barnet sova borta är faktiskt att låta någon närstående person vara barnvakt några timmar på dagen. Sedan kan man utnyttja tiden till att göra något riktigt mysigt tillsammans, säger Alexandra Grubb Interactive Communications Manager på Libero."

Nej menar du det!!
Klart att det finns ett samband mellan lite sex och lite tid för småbarnsföräldrar att mötas utan barn.
Har man aldrig hört talas om en snabbis!?
Och barnen/barnet somnar väl nångång på kvällen också?
Man måste ju lägga manken till att ha sex också.
Låter man det bara gå så blir det ju aldrig nåt!
Okej okej!
Fy skäms på mig som säger så, men jag säger bara min åsikt..

Och NEJ, jag och Ben är inte några kaniner heller, men vi tar oss nog tid för varandra!
Sen måste jag väl skriva att det behöver kanske inte alltid bara handla om sex, man kan mysa också!
Närhet betyder ibland mer än sex!

Usch va hemsk jag låter!
men jag tycker att man ska inte "gnälla" om att man aldrig har sex om man inte gör nåt åt saken.. :)

Fy skäms på mig! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback