Fredag 20.1.2012

Godmorgon!
Klockan är spm bäst 10:06 och här sitter jag med en kopp kaffe medan lilla C sitter och ser på lite barnprogram.
Vaknade för en halvtimme sen kanske...
Alltis lika skönt att få sova länge, men den lyxen varar nu inte så länge..
Imorgon ringer klockan kvart över 6!
Japp, har morgontur imorgon, men först ska jag överleva en kvällstur idag!
Vaknade med superont i axlarna och ryggen, som jag fått när jag var tvungen att skotta snö igår!
Men tji fick jag imorse när jag gick ut och kikade hur det såg ut...
.. Det har kommit lite mer snö under natten!
Som tur är det inte så mycket att jag måste skotta hela uppfarten, men jag måste ändå bege mig ut sen i nåt skede och skotta bort vallarna som snöplogen fixat så fint när dom plogat gångbanan och stora vägen!!
Aaarrghh!!
Varför ska det alltid komma snö när Ben är och jobbar!?
Nåja, bara bita i det sura äpplet och gå ut och skotta bort det sen!!
Men så är det väl att ha hus.. :)
Visst jag gnäller så förbannat men det är ju skönt att ha ett eget hus!
Man betalar till sig själv och det änns 1000 gånger bättre än att betala hyra till nån vilt främmande människa!
Alltid lika skönt när man betalar räkningar och ser hur huslånet bara minskar och minskar!
Härlig känsla!
Idag borde jag försöka hinna till posten och posta en röd väska och en Pettson & Findus dvd-box som jag sålt.
50euro fick jag för det! :)
Sen lyckades jag sälja den andra Pettson & Findus boxen för 15euro!
Här ska tjänas pengar!!
Har ni nångång tänkt på hur mycket skräp man har liggandes hemma!?
Hur mycket pengar man kan tjäna på att sälja det?
Jag och Ben sålde massor med onödiga sakern för ett år sen kanske, och dom pengarna gick rakt ner i vår bröllopskassa/smekmånadskassa!
Tror att vi lyckades sälja saker för typ 500-600 euro!!
BARA saker man hade liggandes hemma som man aldrig använde!
Så det är ett tips jag kan ge er!
Vill ni tjäna lite extra pengar så sälja allt ni inte behöver/använder!

Nej nu ska jag ta och dricka upp mitt kaffe och sen måste jag väl sakta men säkert bege mig ut i snön...
Puss och kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback