Tiden går o går...

Tiden bara flyger iväg och man hinner inte alls blogga.
Men tänkte att man kanske ska börja, IGEN...
Det har inte hänt så farligt mycket i mitt liv sen sist jag skrev...
Jobbar på som vanligt, men enda ändringen i mitt arbetsliv är att jag gått ner i arbetstid.
Jag jobbar nu bara 30 timmar i veckan istället för 38.15.
Så jag har 1 ledig dag mer i veckan ungefär, vilket känns så skönt!
Jag får mer tid för Cassandra, hon behöver inte vara så mycket på dagis samt att jag har mer ork är är mycket gladare än tidigare.
Nu snurrar inte allt kring jobbet, utan jag kan göra annat...
Här hemma håller vi på med en kalkylering på kostnad för "totalrenovering" av huset.
Ska först börja medd köket, sen tar vi duschen/bastun och tvättstugan/omklädningsrummet.
När de är klart och OM det finns pengar kvar tar vli tamburen och toaletten och till sist om de efter det ännu finns pengar kvar tar vi hallen och vardagsrummet.
Så jag har inte gjort annat suttit och räknat, tittat på kök, kakel, klinker, panel, golv.. You name it jag har tittat på det!
Men hur ska man kunna välja ETT kakel av alla tusen miljoner fina det finns?!
När Ben kommer hem ska vi bege oss till K-rauta och kika och bestämma oss för VAD vi ska ta och hur mycket vi behöver.
Sen så fort vi räknat ihop oss lite så tar vi och sätter igång med att riva köket!
Jag lovar att under hela processen så ska jag ta mycket bilder och sätta in!
Alltid lika kul att se före och efter bilder! :))
Köket kommer vi faktiskt ta från IKEA.
Vi har tittat och tittat och hittade till slut ett som vi båda fastnade för.
APPLÅD, heter det.
Enkelt, stilrent och vitt vitt vitt! :)
Allt ska ju va vitt nu för tiden!
Ser fram emot att få beställa det och sen försöka pussla ihop det...
Midsommaren har anlänt nu också, men jag jobbar heeela midsommaren!
JAG tycker det är skönt att jobba hela helgen, för då behöver man inte fundera vad man ska göra eller vart man ska! Man slipper alla köer överallt samt att man kan bara ta det lugnt på jobbet och njuta av att efter den här helgen så tar jag SEMESTER!
4 veckor semester är precis vad man behöver!
Nu ska jag ta och dricka en kopp kaffe o gå ut en stund och njuta av solen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback